1. DE UITDAGING
Voor het merk Dirkje waren we op zoek naar een manier om de Shopping vertoningen en plaatsingen effectiever in te zetten. Daarnaast hebben we afgelopen periode een duidelijke trend gezien in de automatic bidding strategies van Google. Deze werden steeds meer gepushed door Google. En het was duidelijk dat het bereik met de Automatic Bidding strategieën hoger lag dan met de handmatige bieding-campagnes. Hierdoor moesten we in 2022 noodgedwongen de Performance Max campagnes van Google overwegen.
3. HET RESULTAAT
Mede door een (licht gedwongen) overgang naar Performance Max zijn de conversiecijfers van onze klanten Dirkje en Buurs enorm gestegen. De CTR van de advertenties is flink verhoogd en voor Dirkje is het conversiepercentage meer dan verdubbeld in de gemeten periode.
Dirkje | CTR | Conversiepercentage | Roas |
---|---|---|---|
2022 | 2,27% | 7,25% | 6,79 |
2021 | 1,37% | 3,28% | 4,70 |
Buurs | CTR | Conversiepercentage | Roas |
---|---|---|---|
2022 | 1,05% | 3,64% | 13,66 |
2021 | 0,87% | 3,95% | 9,39 |

Don Schinkel
Marketing specialist
Met zo’n 5 jaar ervaring bij zowel grote als kleine klanten is Don een echte allround specialist. Voor onze klanten zorgt hij niet alleen voor meer verkeer naar de site, maar ook voor meer leads en een hogere omzet. Welke uitdaging jij ook hebt, Don weet als geen ander wat er voor nodig is om die toppositie in Google te krijgen.